Een charmante vrouw met een prachtige bos grijze haren, van top tot teen gehuld in kleur. Dat is Janna. Naast haar baan in de Geestelijke Gezondheidszorg, zet ze zich actief in om de wereld een stukje leeftijdlozer te maken en dat doet ze op geheel eigen wijze. Je hebt haar eerste styling video in samenwerking met Proudies misschien al voorbij zien komen, sinds kort hebben wij namelijk het genoegen haar een van onze ambassadeurs te mogen noemen. Tijd om kennis te maken met Janna.
Zo’n vijf jaar geleden richtte Janna haar Instagram-profiel @timelessstyle.nl op: “Ik wilde andere ladies van mijn leeftijd inspireren met kleur en stijl. Het is belangrijk dat je zichtbaar bent en blijft, ongeacht je leeftijd”, vertelt ze. Met succes, het account heeft haar in contact gebracht met veel gelijkgestemden, of ‘soul sisters’, zoals ze het graag zelf noemt. Zowel offline als online, in binnen- en buitenland.
Influencing
Maar het account leverde haar meer op dan alleen fijn contact; er rolde een modellen én influencer carrière uit voort. “Ik streef ernaar andere vrouwen zich meer vertegenwoordigd te laten voelen. In eerste instantie in de modewereld maar ook in commercials, social media en reclame.”, dat is dan ook de reden waarom ze goed nadenkt voordat ze een samenwerking aangaat.
Helaas wordt er, ook in de modewereld, te weinig aandacht geschonken aan de 60+’er. Het verhelpen hiervan is iets waar zowel Janna als Proudies zich dagelijks mee bezig houden: “Het streven van Proudies; inspireren van de nieuwe generatie zestig plus, past helemaal bij mij en mijn account. Door middel van onze styling video's, geven we mode- en stijlinspiratie voor de nieuwe 60+’er vorm”, vertelt Janna.
Mooie merken met oog voor de 60+’er
Iedere maand zal er een nieuwe styling video verschijnen op ons Instagram-kanaal, waarin Janna natuurlijk verantwoordelijk is voor de styling, maar ook voor de presentatie. Wat je kunt verwachten? “Mode ketens, labels, winkels en mode ontwerpers die inclusief zijn, en dus ook echt de oudere vrouw omarmen, omarm ik ook. Zeker als ze duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan!”, licht ze toe. Zo was Janna in de eerste aflevering gehuld in outfits van Kyra. Een Nederlands merk dat sierlijke en kleurrijke kleding maakt voor vrouwen van alle leeftijden.
Gedurende haar Instagram avontuur heeft ze al veel mooie reacties mogen ontvangen: “Soms vertellen mensen mij dat ze mede door mijn video’s en blogs geïnspireerd raken en zichzelf ook durven te uiten door middel van hun kledingstijl”, en dat is waar zij en wij het voor doen. Een inclusievere wereld, ook wanneer het op stijl aankomt.